Beauty news,  WHAT'S NEW

Etos lanceert Botanical boost in Hortus Botanicus

 

Etos blijft maar vernieuwen! Volgende week lanceren zij een uitgebreide serie Botanical boost producten, een beautycollectie die ontwikkeld is in samenwerking met Hortus botanicus.

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Hortus botanicus in Amsterdam

De Hortus botanicus in Amsterdam is ooit gestart als medicinale tuin. In die tijd heerste de pest en daar stierven heel veel mensen aan. De gemeente Amsterdam wilde de rap om zich heen grijpende ziekte een halt toeroepen en dat is eigenlijk hoe Hortus is gestart; er werd gebruik gemaakt van de medicinale kracht van planten. Tegenwoordig is de Hortus botanicus een botanische tuin, een soort museum met levende kunst.

Etos en Hortus Botanicus

Het is je vast niet ontgaan dat Etos de laatste tijd ontzettend veel vernieuwingen aan het doorvoeren is; na het nieuwe logo kwamen er diverse nieuwe producten binnen, zoals de eigen parfumlijn. Productlijnen zoals de make-up werden helemaal in een nieuw jasjes gestoken en vanaf maandag 2 november 2015 ligt deze Botanical boost lijn dan in de schappen. Deze nieuwigheden werden vandaag op gepaste wijze geïntroduceerd in Hortus.

Natuurlijke ingrediënten

Tegenwoordig wordt er steeds meer waarde gehecht aan de  authenticiteit van natuurlijke ingrediënten. Omdat Etos graag wilde inspelen op deze vraag, hebben zij dus de handen in één geslagen met Hortus, waar mensen werken die enorm veel kennis hebben van planten en bloemen en de positieve werking ervan op body & mind.

Drie productlijnen

Botanical boost bestaat uit drie productlijnen: Elder flower & raspberry, Jasmine & vanilla en Lime & mint. Elke serie bevat diverse producten die passend zijn bij de geur. Elke lijn is ontwikkeld voor een bepaald moment van de dag. Tijdens de lancering had elke lijn een speciaal plekje gekregen in de Hortus botanicus. Zo liepen we samen met een gids van de Hortus door elke tuin en ontdekten we gaandeweg alle nieuwe producten op ons pad. De verpakkingen zien er trouwens erg mooi uit, met volledig natuurgetrouwe tekeningen van alle planten en bloemen die in de producten verwerkt zijn.

Primeur

En dit is wat mij betreft wel een échte primeur; bodyfoam, maar dan in een hydraterend product voor na het douchen, en dus niét als douchefoam. Je spoelt deze dus niet af. Het is een luchtige mousse die razend snel intrekt. Ik heb hem even snel geprobeerd en hij voelde alvast lekker aan, niet super verzorgend wanneer je huid erg droog is, maar gewoon een leuke onderhoudende verzorging. Elke lijn heeft trouwens zijn eigen specifieke producten.

Prijzen en mijn favorieten

De prijzen van de Etos Hortus botanicus producten variëren van € 2,99 tot € 7,99. Mijn favoriete lijn is de Jasmin & vanilla. Vrij zoet, maar dan wél op een fijne, sensuele manier. Wat mij betreft een echte herfst / wintergeur. Hou je meer van wat frissere geuren, dan ga je de Lime & mint waarschijnlijk erg lekker vinden. De Botanical boost lijn is exclusief verkrijgbaar bij Etos en in de Hortus winkel vanaf 2 november 2015.

© ByChristiana tekst & fotografie. All rights reserved. Uitgenodigd door Etos.

3 Comments

  • Linda

    Wat zijn het weer een mooie foto’s, het was vast heerlijk om daar rond te lopen. Wat lijken me dit een heerlijke producten, ik ga zeker bij de Etos kijken als de nieuwe lijn er is, fijn dat het ‘groene’ producten zijn, daar ben ik echt mee bezig. De Jasmin & Vanille lijn trekt me erg aan, maar ik ben ook erg benieuwd naar de Lime & Mint lijn, vooral de body soufflé lijkt me heerlijk.

  • Lidy Hoogdui-Post

    Wat jammer dat de geurstokjes er niet zijn in de frisse line en mint geur.
    Dat lijkt mij heerlijk in huis. De fruitiger in huis is in mijn geval echt ongewenst.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.