Etos blijft maar vernieuwen! Volgende week lanceren zij een uitgebreide serie Botanical boost producten, een beautycollectie die ontwikkeld is in samenwerking met Hortus botanicus.
De Hortus botanicus in Amsterdam is ooit gestart als medicinale tuin. In die tijd heerste de pest en daar stierven heel veel mensen aan. De gemeente Amsterdam wilde de rap om zich heen grijpende ziekte een halt toeroepen en dat is eigenlijk hoe Hortus is gestart; er werd gebruik gemaakt van de medicinale kracht van planten.
Tegenwoordig is de Hortus botanicus een botanische tuin, een soort museum met levende kunst.
Het is je vast niet ontgaan dat Etos de laatste tijd ontzettend veel vernieuwingen aan het doorvoeren is; na het nieuwe logo kwamen er diverse nieuwe producten binnen, zoals de eigen parfumlijn. Productlijnen zoals de make-up werden helemaal in een nieuw jasjes gestoken en vanaf maandag 2 november 2015 ligt deze Botanical boost lijn dan in de schappen. Deze nieuwigheden werden vandaag op gepaste wijze geïntroduceerd in Hortus.
Tegenwoordig wordt er steeds meer waarde gehecht aan de authenticiteit van natuurlijke ingrediënten. Omdat Etos graag wilde inspelen op deze vraag, hebben zij dus de handen in één geslagen met Hortus, waar mensen werken die enorm veel kennis hebben van planten en bloemen en de positieve werking ervan op body & mind.
Kokos balletjes!
Botanical boost bestaat uit drie productlijnen: Elder flower & raspberry, Jasmine & vanilla en Lime & mint. Elke serie bevat diverse producten die passend zijn bij de geur. Elke lijn is ontwikkeld voor een bepaald moment van de dag.
Super leuk; voor de gelegenheid waren er macarons in de smaken van de geurlijnen.
Elke geurlijn was gekoppeld aan een bepaalde tuin.
Zo liepen we samen met een gids van de Hortus door elke tuin en ontdekten we gaandeweg alle nieuwe producten op ons pad.
En kijk eens hoe mooi de verpakkingen eruit zien, met volledig natuurgetrouwe tekeningen van alle planten en bloemen die in de producten verwerkt zijn.
En dit is wat mij betreft wel een échte primeur; bodyfoam, maar dan in een hydraterend product voor na het douchen, en dus niét als douchefoam. Je spoelt deze dus niet af. Het is een luchtige mousse die razend snel intrekt. Ik heb hem even snel geprobeerd en hij voelde alvast lekker aan, niet super verzorgend wanneer je huid erg droog is, maar gewoon een leuke onderhoudende verzorging.
Wat natuurlijk leuk is, is dat elke lijn zijn eigen specifieke producten heeft. Dit is dan bijvoorbeeld een lipbalm, maar er zijn ook geurstokjes voor in huis en bruisballen verkrijgbaar.
Ook lekker; body soufflé uit de Lime en munt lijn. Deze heeft de voedende werking van een lotion, maar een wat luchtigere textuur.
Wat was het mooi gepresenteerd!
De prijzen van de producten variëren van € 2,99 tot € 7,99.
Mijn favoriete lijn is de Jasmin & vanilla. Vrij zoet, maar dan wél op een fijne, sensuele manier. Wat mij betreft een echte herfst / wintergeur.
Lime & mint is heel fris en krachtig van geur.
De Botanical boost lijn is exclusief verkrijgbaar bij Etos en in de Hortus winkel vanaf 2 november 2015.
© ByChristiana tekst & fotografie – All rights reserved
Naar deze lijn van Etos ben ik dus ECHT heel benieuwd! Wat leuk dat ze zo aan de slag gaan met natuurlijke ingredienten; ik ben juist bezig mijn hele cosmetica stash een stuk “groener” en bewuster te maken!
Wat zijn het weer een mooie foto’s, het was vast heerlijk om daar rond te lopen. Wat lijken me dit een heerlijke producten, ik ga zeker bij de Etos kijken als de nieuwe lijn er is, fijn dat het ‘groene’ producten zijn, daar ben ik echt mee bezig. De Jasmin & Vanille lijn trekt me erg aan, maar ik ben ook erg benieuwd naar de Lime & Mint lijn, vooral de body soufflé lijkt me heerlijk.
Wat jammer dat de geurstokjes er niet zijn in de frisse line en mint geur.
Dat lijkt mij heerlijk in huis. De fruitiger in huis is in mijn geval echt ongewenst.