Happy you,  LIFESTYLE

De dingen die ik niet snap aan Social media

 

En dat zijn er heel wat.

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Mensen die volgen, ontvolgen, volgen, ontvolgen, volgen. Hoef ik verder niet uit te leggen.

Bloggers of social influencers die zwanger zijn en tijdens de zwangerschap al aankondigen dat ze na de geboorte slechts één foto van hun boreling op social media gaan plaatsen, en verder niets vanwege de privacy van hun kind. Snap ik volkomen natuurlijk. Maar goed, dan is die helse bevalling eenmaal achter de rug en wordt dat ‘ene’ vertederende plaatje op een bepaald moment dus online gegooid. Uberschattig bolletje baby, zeer aandoenlijk etc. etc. En die foto krijgt dan vervolgens drie miljoen likes. Ik weet niet helemaal éxact wat er dan gebeurt, denkt de kersverse mama dan, ‘kássa’ o.i.d.? Want opeens zie ik dan mijn volledige timeline veranderen in een soort van pamper-reclame. Maar hoe zit dat dán met die privacy?

Mensen die een comment plaatsen waaruit blijkt dat ze geen létter van het artikel gelezen hebben. Heb ik een voorbeeld van. Ik schrijf een niet al te bijster enthousiaste review over product X. Ik vond de geur niets, de ingredienten zijn eigenlijk gewoon bagger en dan is het product ook nog eens takkeduur. En dan presteert iemand het om daar onder te zetten; ‘Jaaaaaaaaaa, ik gebruik dit product ook al jááááren’ (ligt nét in de winkel) ‘en vind het ook (met nadruk op ‘ook’ dus nog hè) echt fénomenáááál’. Dus.

Of mensen die een comment schrijven; ‘Leuk’. Kijk. Het is niet zo dat ik achterlijk ben of zo. Ik snap best dat je mensen naar je eigen site toe kunt krijgen door een comment te plaatsen op een ander platform. #thatsthawaythingsrollnowadays. Maar iemand die niet verder komt dan ‘leuk’, en sterker nog, dat elke dag opnieuw presteert op achtentachtig verschillende blogs, (again, waar hálen die mensen de tijd vandáán), dan denk je toch niet; ‘Goh, dat lijkt me nu echt zó een inspirerend persoon, laat ik daar eens op gaan klikken, kijken wat voor content zij dan zelf allemaal plaatst?’ Of ligt dit nu gewoon aan mij?

Snipers. Zo noem ik ze. Mensen die je dus (apparently) al jááááren volgen. Maar die dus in plaats van met een machinegeweer gewapend zijn met hun smartphone en niet vanuit de bosjes naar je liggen te loeren, maar gewoon vanaf hun Ikea tweezitsbank. Maar die dus nooit eens een like of zo’n snoezelig rood hartje aan jou geven. Of enig ander blijk van waardering voor je content. Tot daar aan toe, het is natuurlijk geen verplichting. Totdat jij een keer een weekje met je kont op de Bahama’s zit, of een nieuwe hobby genomen hebt, (zeg; je eigen kleding fabriceren) of noem nog eens wat, snipverkouden en heel erg zielig ligt te zijn in jouw ultieme (maar dus wel mooi even zélf-in-elkaar-geknutselde) pakje van jogging-stof, met alleen een doos Kleenex als gezelschap en jouw site even gewoon lekker jouw site laat. En dan vanuit het niets een heel agressieve tweet krijgen; ‘Zeg, waar blijven jouw artikelen?’ WTF? #opgetrokkenwenkbrauwmoment.

Deze dezelfde mensen die opeens tóch die like-knop weten te vinden, als er iets te winnen valt. Maakt niet uit wat. Een aquarium? Like! Een vis voor in dat aquarium? Like. Een stekkerdoos? Like. #hebbenishebben.

Oh ja, deze mensen blijken dan ook opeens ontzéttend creatief en bovendien zelfs extreem goed te zijn in allerlei rijmpjes en gedichtjes.

Mensen die alleen maar negatief zijn. Voorbeeld; ik kwam laatst terecht op de FB pagina van Knorr. Ja. En daar kwam ik dus ik wéét niet hoeveel trammelant tegen van van die anti-E-nummer-achtige-types. Hoé ontzettend slecht en ongezond en onwaardig en not-done de inhoud van die pakjes allemaal wel niet zijn. Helemaal prima natuurlijk, dat jij niets met E-nummers neemt. Maar tell me. Wáárom heb je dan ooit op die vind-ik-leuk button van Knorr geklikt? Nou?

© ByChristiana tekst & fotografie. All rights reserved. Dit artikel bevat een gesponsorde link.

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.