En dat zijn er heel wat.

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Mensen die volgen, ontvolgen, volgen, ontvolgen, volgen. Hoef ik verder niet uit te leggen.

Mensen die een comment plaatsen waaruit blijkt dat ze geen létter van het artikel gelezen hebben. Heb ik een voorbeeld van. Ik schrijf een niet al te bijster enthousiaste review over product X. Ik vond de geur niets, de ingredienten zijn eigenlijk gewoon shit en dan is het product ook nog eens heel erg duur. En dan presteert iemand het om daar onder te zetten; ‘Oh, ik gebruik dit product ook al jááááren’ (ligt nét in de winkel) ‘en ik vind het ook (met nadruk op ‘ook’) echt fénomenáááál’.

Of mensen die een comment schrijven; ‘Leuk’. Kijk. Het is niet zo dat ik dom ben. Ik snap best dat je mensen naar je eigen site toe kunt krijgen door een comment te plaatsen op een ander platform. Maar iemand die niet verder komt dan ‘leuk’, en sterker nog, dat elke dag opnieuw presteert op achtentachtig verschillende blogs, (again, waar hálen die mensen de tijd vandáán), dan denk je toch niet; ‘Goh, dat lijkt me nu echt zó een inspirerend persoon, laat ik daar eens op gaan klikken, kijken wat voor content zij dan zelf allemaal plaatst?’ Of ligt dit nu gewoon aan mij?

Snipers. Zo noem ik ze. Mensen die je dus (apparently) al jááááren volgen. Maar die dus in plaats van met een machinegeweer gewapend zijn met hun smartphone en niet vanuit de bosjes naar je liggen te loeren, maar gewoon vanaf hun Ikea tweezitsbank. Maar die dus nooit eens een like of zo’n snoezelig rood hartje aan jou geven. Of enig ander blijk van waardering voor je content. Tot daar aan toe, het is natuurlijk geen verplichting. Totdat jij een keer een weekje met je kont op de Bahama’s zit, of een nieuwe hobby genomen hebt, (zeg; je eigen kleding fabriceren) of noem nog eens wat, snipverkouden en heel erg zielig ligt te zijn in jouw ultieme (maar dus wel mooi even zélf-in-elkaar-geknutselde) pakje van jogging-stof, met alleen een doos Kleenex als gezelschap en jouw site even gewoon lekker jouw site laat. En dan vanuit het niets een heel agressieve tweet krijgen; ‘Zeg, waar blijven jouw artikelen?’

Deze dezelfde mensen die opeens tóch die like-knop weten te vinden, als er iets te winnen valt. Maakt niet uit wat. Een aquarium? Like! Een vis voor in dat aquarium? Like. Een stekkerdoos? Like.

Oh ja, deze mensen blijken dan ook opeens ontzéttend creatief en bovendien zelfs extreem goed te zijn in allerlei rijmpjes en gedichtjes.

Mensen die alleen maar negatief zijn. Voorbeeld; ik kwam laatst terecht op de FB pagina van Knorr. En daar las ik dus ik wéét niet hoeveel trammelant over E-nummers. Hoé ontzettend slecht en ongezond die zijn. Helemaal prima natuurlijk, dat jij niets met E-nummers neemt. Maar wáárom volg je dan de Facebook pagina van Knorr? Nou?

© ByChristiana, tekst. Erica Budding, fotografie. All rights reserved. Dit artikel bevat een gesponsorde link.

1 Comment

  1. Angélica says:

    Hahaha geweldig artikel. Ik blog niet maar zie het idd overal helaas al die caffias (commentmaffias)

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.